Ako nastaviť dlhodobú spoluprácu s upratovacou firmou

 

Mať partnera na ktorého sa dá vždy spoľahnúť je vždy na nezaplatenie. Pri nadväzovaní partnerstva s upratovacou firmou sa postupuje nasledovne. Vyberiete si upratovaciu firmu, ktorá k vám pošle človeka na obhliadku.Vo väčšine prípadov ním býva obhliadkový vedúci s ktorým konzultujete vaše požiadavky a termíny.

Pripravte si preto zoznam otázok a požiadaviek, aby vám upratovacia firma dokázala čo najpresnejšie vyhotoviť cenovú ponuku. Vyhnete sa tým zbytočným konzultáciám a nedorozumeniam.

 

Pripravte si otázky a stanovte časový harmonogram


Stanovte si, čo chcete presne vyčistiť, aký máte rozpočet, určite si deň a hodinu, ale aj pevný začiatok a koniec spolupráce.Zaujímajte sa o príplatkoch za dopravu, čistiace prostriedky a iné detaily, aby vás nič nezaskočilo. Poslednou, ale častokrát kľúčovou otázkou je, akým spôsobom chcete danú vec vyčistiť?

TIP: Špinavú podlahu možno vyčistiť viacerými spôsobmi. Z viacerých ponúkaných alternatív čistenia si vyberte tú najlepšiu.

Dáte prednosť rýchlemu, klasickému čisteniu s bežne dostupnými prípravkami? Alebo trváte na BIO prípravkoch, či dôkladnejšom hĺbkovom čistení, tepovaní, alebo čistení parou? Parným čistením dokážete dokonale vyčistiť napr.: kuchynskú linku, drez, sociálne zariadenia, podlahy a pracovné stoly. V porovnaní s bežným čistením je výhoda v tom, že sa eliminujú baktérie a plesne.

 

Vyberajte podľa sféry pôsobnosti a druhu ponúkaných služieb


Zákazník by sa mal obracať na upratovaciu spoločnosť v prvom rade podľa sféry, v ktorej pôsobí. Upratovacie firmy sa totiž vždy špecializujú na určitý okruh služieb, napr. na upratovanie súkromných bytov, administratívnych priestorov, nákupných centier a hypermarketov.

Medzi ďalšie kritéria výberu patria referencie, počet zamestnancov v trvalom pracovnom pomere, poistenie prípadných škôd a informácia o tom, či sú k dispozícii potrebné certifikáty pre profesionálne zvládnutie upratovacích služieb. Nič však nepokazíte ani vtedy, keď upratovaciu firmu navštívite osobne.

Upratovacia služba by sa mala v dostatočnom predstihu zoznámiť s prostredím, ktoré bude upratovať, spoznať mobiliér a použité materiály, aby vedela, aké prostriedky budú vhodné na ošetrovanie konkrétnych priestorov a zariadení.

Predpokladajme, že výber upratovacej spoločnosti máte úspešne za sebou. Preštudovali ste si zoznamy ponúkaných služieb od viacerých spoločností a vybrali dodávateľa, ktorého plánujete osloviť. V tomto okamihu neostáva nič iné ako zodvihnúť telefón a dohodnúť sa s upratovacou firmou na obhliadke. 

 

Dlhodobé upratovacie služby


V prípade dlhodobej spolupráce vkladáte do upratovacej firmy, ktorú ste si vybrali, svoju dôveru. Jej pracovníci k vám budú chodiť v konkrétnom čase podľa zmluvne dohodnutých intervalov. Ich úlohou bude upratovať vašu domácnosť, alebo firmu, umývať riad, dokladať občerstvenie, ale aj pravidelne umývať okná.

Môžu pravidelne tepovať, čistiť a ošetrovať kožený nábytok, parkety alebo koberce či dokonca lustre alebo žalúzie.

Ich úlohou môže byť aj dodávka hygienického materiálu, dávkovačov a zásobníkov na hygienický materiál, pranie utierok, uterákov, obrusov, záclon, výmena a čistenie nášľapných rohoží či posteľnej bielizne. Budú robiť presne to, na čom ste sa s upratovacou firmou dohodli v zmluve, ktorú ste s ňou podpísali.

 

Cena

Najdôležitejšia otázka, ktorú riešia domácnosti alebo firmy v súvislosti so zabezpečením upratovacích služieb je cena. Tá sa nastavuje predovšetkým s ohľadom na mzdové náklady, kvalitu použitej čistiacej techniky a množstvo ďalších faktorov.

TIP: Pri výbere upratovacej spoločnosti sa vždy oplatí overiť, s akou technikou dodávateľ služby pracuje.

Medzi nepredvídateľné udalosti s ktorými sa upratovacie spoločnosti stretávajú, a ktoré môžu navýšiť cenu služieb patria aj nedostatky pri projektovaní budov. Stretnúť sa možno najmä s problémom striedavých otváracích a neotváracích okien, príp. efektných presklených fasád so skosením. Umytie takýchto okien či fasády vyžaduje použitie horolezeckej metódy alebo plošiny.

Slabým miestom môže byť aj zlá voľba povrchových materiálov, napr. drsných poréznych produktov nevhodných na čistenie, alebo materiálov, ktoré sú citlivé na chemikálie. Zamestnanci upratovacích spoločností sa zvyknú boriť aj s nedostatkom elektrických zásuviek na schodiskách, či so zlým prístupom do odpadovej miestnosti pre veľkú vzdialenosť od výťahov alebo množstvu schodov.